mandag 8. februar 2010

3 UKER IGJEN..

Med bare tre uker igjen, er det vel på tide å si at vi er inne i innspurten? Mye gjenstår imidlertid, så det blir travle uker fremover! Men fin fint blir det, og vi gleder oss masse masse!!:-)

Den siste uken har elektrikkeren vært hos oss. Nesten ferdig med å legge opp trekkerørene i 2.etg, og denne uken kommer han tilbake for å begynne på 1.etg.
Rørene til sentralstøvesuger er montert, og brannmurene er oppe. Noen av dere som har testet "feiebrett" som monteres i sokkelen på kjøkkenet, og som koples til sentralstøvesugeren?

Vi har kjøpt et sånt, fordi det høøøres jo lurt ut, og så snakket mannen i butikken veldig varmt om det(nå er vel ikke han helt objektiv...). Men er det noen av dere som har erfaringer?
Vi endte forresten opp med FOMA støvesuger, type HG1930 Plus. Vi følte vi fikk mest for pengene hos FOMA, og dessuten har de et eget sett til bilen som min kjære bare måtte ha!;-) Vi har nemlig planlagt et uttak på utsiden av huset også, til nettopp støvesuging av bilen. Så kan vi jo håpe at nettopp den jobben frister litt mer i fremtiden...

På lørdag var vi på bytte-tur til Ikea. Noen få ekstra ting havnet selvfølgelig diskre i handlekurven (i den grad en hodegavl kan havne diskre i handlekurven..), til mannens store fortvilelse og oppgitte hoderisting. Snille mannen, 7 timers kjøring og evig vandring mellom sofatrekk og kjeler, ikke akkurat lørdagskvelden etter hans smak... Ikke min heller for den saks skyld, men godt å ha det unnagjort! Nå står flatpakkene linet opp, klare til å monteres.


I tillegg var vi innom R-Bergersen og kjøpte skålhåndtak og knotter til kjøkkeninnredningen. Pimp my Ikea kitchen! Ikke så mye som skal til for å gjøre selv et Ikea kjøkken ganske så sneisent;-) Noen fine knotter, og et fint kjøkkenbatteri gjør susen tenker jeg. Så får vi håpe at det blir like fint i virkeligheten som det er inni hodet mitt.. haha.. Det er nemlig ikke alltid de to stemmer helt over ens.. kremt..

I dag har jeg bestilt takhengte tørkestativ fra denne leverandøren.
Så kjekt å få det opp fra gulvet! Jeg som bare rager 160 cm over bakken, kan jo under klesvasken. Og siden det er jeg som er sjefen for klesvasken hjemme hos oss, så passer jo det veldig greit:-) Det er ikke store vaskerommet vi får, men praktisk tror jeg at det blir. Med skittentøysjakt ned fra badet i 2.etg, og praktisk brette-klær-benk over vaskemaskin og tørketrommel. Dette er faktisk et av de rommene jeg gleder meg mest til i hele huset! Ikke fordi jeg er så innmari glad i å vaske tøy, men fordi jeg er møkka lei av klær som flyter rundt på badene. Heretter skal det bli andre boller!


Vindusfolie til baderomsvinduene er også bestilt.
Valget falt på denne fine folien fra denne leverandøren. Det er viktig med godt lys på badet
(les; sminkelys), og med denne så slipper lyset inn samtidig som ingen kan se inn gjennom vinduet. Smart og lekkert! :-)

Vi har tatt de endelige valgene hos rørleggeren også. Mer om det en annen dag!

3 kommentarer:

  1. Har tenkt på takhengt tørkestativ sjølv, men det får eg ta etterkvart. Er det mykje som gjenstår hjå dokke? Idag kom snekkarane og har satt i gang med lister. Skal vere ferdig alt om ei veke, men det vil eg først sjå...

    SvarSlett
  2. Vi har smulesuger i yttergangen også. Praktisk når ungene og bikkja har kommet inn med mye sand.

    SvarSlett
  3. Hei!
    Kan jeg spørre deg hvem arkitekt dere har brukt?
    Vi skal til med tegning av sørlandshus og leter etter flink arkitekt:)

    P.

    SvarSlett