tirsdag 11. mai 2010

VASKING OG LAMPER

I helgen vasket vi ned hele huset, og har hengt opp en gjeng med lamper. Om få dager begynner vi å flytte inn møbler! Tjooohooo!! Satser på at alle håndverkerne er ferdig innen den tid;-)


"Nakken" virket (igjen), og det ble lysekrone i loftstua!!;-) Ikke så lett å se på bilde, men denne er kjempestoor (76cm i diameter, og ca. 1 mtr høy)! Herligheten, som heter "Divine" og kommer fra Lene Bjerre, pryder herved loftstuen. Nå har jeg vel mast og gnålt om denne lampen i godt over ett år, så jeg tror faktisk det var en lettelse for min kjære mann og endelig ha den i hus. Ha ha! Du er snill du gubben min♥ Den har hele 12 lyspærer (!), så det var en absolutt nødvendighet med dimmer til denne. Og det har vår kjære elektrikker heldigvis ordnet:-)


(Bildet er lånt fra Lene Bjerre sin hjemmeside)


Her er den på plass. Har ikke fått festet koppen i toppen helt enda, så se bort ifra det.



Og hvordan får man en så stor lampe med seg hjem fra butikken? I forsetet såklart! Jammen godt jeg har automatgir;-)




Lampe til trapperommet er også på plass. Denne er også fra Lene Bjerre, og modellen er ny av året.



Mannen synes den ser ut som en kongle.. *humre*

Lamper er vanskelig dere! På høyde med fargevalg nesten... Har fortsatt til gode lamper til kjøkken og TV-stue, så jakten fortsetter;-) Noen som har tips til fine lamper som ikke bygger så mye nedover? Tenker da på type plafond e.l. Synes det er vanskelig å finne noe pent, som ikke blir for moderne... Har funnet disse fra Krebs, men synes de er litt *kremt* stive i prisen..(nesten 6000,- for stykke thank you very much).


Krysser fingrene for mange gode tips;-)

9 kommentarer:

  1. Flotte lamper du har!!:) Ingen spesielle tips å komme med desverre,..har ikke begynt kikke etter lamper enda selv.

    SvarSlett
  2. Utrolig lekkert dette blir. Jeg skulle faktisk linke til den lampen fra Krebs for jeg har katalogen, men den er dyr ja...........fysj!!Lekkert er den ihvertfall!!

    SvarSlett
  3. Så lekkert det ble i loftstuen.
    Vanskelig med lamper ja... husker det selv fra da vi skulle ha det. Har desseverre ingen tips sånn på stående fot. Lykke til med jakten

    Klem

    SvarSlett
  4. Kjempe lekkre lamper du har snobt inn til huset! Er spent på hvilke andre lamper du bestemmer deg for.

    SvarSlett
  5. Så gøy med flere bilder:D Dere har fått det kjempe fint og det var virkelig mange LEKRE lamper! Nydelige!

    Vi kjøpte ei lampe(plafond) i lampebutikken som ligger ved siden av Biltema på Stoa i Arendal. Det var halvpris så vi fikk den for 1000, har lagt ut bildet av den i dette innlegget.(http://heimsverden.blogspot.com/2010/04/soverommet-ll.html) Syntes den var så nydelig;) De har en lignende på bohus, men har ikke sett den i virkeligheten da: http://www.bohus.no/produkter/Belysning/Taklamper/mistral-taklampe/.

    Blir gøy å følge med videre:)

    Silje

    SvarSlett
  6. Rålekre lamper! Kan godt skjønne at du er fornøyd, og det er virkelig lov å si. Tapeten i spisestua di var også noe av det fineste jeg har sett. Kan jeg få lov å spørre hva den heter og fra hvilket merke den kommer? Jeg kunne vikelig tenkt med den, i stua oppe.
    Klem Yvonne

    SvarSlett
  7. Utrolig fine lamper - akkurat sånne jeg også liker! Synes også bildet av lampe med bil rundt var veldig stilig hi-hi. Tusen takk for tips på min blogg om Damixa lamper til badet. Du skal ikke se bort fra at det tipset fører til kjøp. Kos deg i nyvasket hus med alle dine lekre og skinnende lamper. Klem

    SvarSlett
  8. Rålekre lamper! Lene Bjerre har bare såå mye lekkert! Men sååå enig i at lamper er vanskelig. Synes faktisk det er så vanskelig at jeg dessverre ikke har et eneste tips til deg...

    Lykke til videre!
    klem C ♥

    SvarSlett
  9. Hei Liv Rakel!

    Helt nydelig Lene Bjerre-lampe, hvor fikk du tak i den? Har sett etter en slik selv, og den lampen var AKKURAT slik jeg har sett for meg:-)

    Veldig fint hus du bygger, og det er inspirerende å følge med på bloggen din:-)

    SvarSlett