tirsdag 29. juni 2010

SPISESTUEN

Blir litt langt mellom innleggene om dagen, men jeg skylder på manglende internett og en hektisk hverdag;-) Håper dere fortsatt gidder å henge med.. Nå har jeg endelig fått knipset litt flere bilder, og i dag viser jeg dere spisestuen.


Vi har valgt å ha terrassedøra på siden av utstikket i spisestuen, i steden for sentrert som er mest vanlig. Synes det er veldig fint det også, men da er det så vanskelig å møblere foran døra igjen.. Ja ja, valgets kval, men vi er heldigvis fornøyde med denne løsningen hos oss:-)



Beige tapet fra svenske Sandberg på veggen. Enstavet, hvit, mattlakket eikeparkett på gulvet, likt som i resten av huset. Visste dere at man ikke skal bruke tepper på nylagt parkett?? Hele 6 måneder må vi vente for å unngå ujevn falming... *Fru Tålmodig settes på prøve* Kan ikke love at jeg klarer å vente så lenge med å kjøpe teppene altså. Så får de heller ligge å modnes en stund;-) Spisestuen har nå fått møbler, men mangler ildsted. Det kommer nok ikke på plass før til høsten igjen uansett;-) Har ikke heeelt bestemt oss nemlig.. Flere ting skal henges opp på veggene, litt flere gardiner, ellers ferdig. Jeg er glad for at vi fikk plass til et stoort spisebord her inne! Dette er allerede prøvekjørt et par ganger og det er fint plass til 10 stykker (bordet er 240cm langt og 100cm bredt).





Spisestuen og vitrineskapet er kjøpt hos Home&Cottage i Sandefjord. Lysekronen kjøpte jeg for noen år siden, og kommer fra Villa Collection.


Kjekt å få plass til hele serviset på en plass. Pynt i seg selv synes jeg:-)



Brannmuren lengter etter en fin ovn...

Sofakroken vår;

Jada, hvit Ektorp fra Ikea hos oss også;-)

Speilkommoden i hjørnet og smijernslampen er arvegods. Møbler med sjel er ikke å forrakte.. Smijernslampen har hatt et møte med Janome, og vips så fikk den ny hvit skjerm;-)

Liftgardiner er på plass.

Ingen hemmelighet at denne dama er glad i puter... Ho ho!;-)

Kjekt med dype vinduskarmer! Pellisen trives heldigvis godt her:-)

Sofabord fra Nomi..

Skyvedør mellom spisestuen og kjøkkenet.


TV-stuen ligger på innsiden av spisestuen, dersom noen ble litt forvirret av rominndelingen:-)


Da har jeg jammen vist dere hele 1.etg. I neste innlegg tar vi trappene opp til 2.etg;-) Nå er det husmaling som står på programmet! Hej då!♥

14 kommentarer:

  1. Du har det bare så utrolig flott :)))
    Nydelig spisestue !!De stoltrekkene der såå lekre ..

    Ha en fin dag :)
    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så fint du har det hjemme hos deg! Mange fine bilder! :-) Nå ble jeg nysgjerrig, hvor er det du bor da? Takk for koselig hilsen hos meg, og det var BoligPluss ja! :-) Klem

    SvarSlett
  3. Å, hei! Så gøy, var ikke så lett å gjette at det var deg nei.. ;-) Så koselig! Dere bor enda mer landlig enn oss da ;-) Selv om vi har funnet bondelandet på Fevik, med ferdigplener på alle kanter! ;-) Gøy med kjentfolk her inne, er ikke så ofte akkurat! :-) Ha en fin sommerkveld! Klem

    SvarSlett
  4. Skal si dere har fått det pent!:) helt nydelig!

    SvarSlett
  5. Utrolig fint dere har fått det! Likte veldig godt skapet i spisestuen!
    Gleder meg til flere bilder!
    Susanne:)

    SvarSlett
  6. Nydelig! Kor skal eg byrje? Har lyst på besøk :-) Tapeten er så vakker, eit godt val. Det såg fint ut med desse liftgardinene, eg fekk det ikkje heilt til å passe hjå meg.Så her er det gardinlengder (skal blogge stova snart). Kvit sofa er vakkert, men eg er glad i min kamuflasjefarga (beige) sofa så lenge mine små sølar, gulpar, grisar og tissar i sofaen. Alt er gjennomført og fint hjå deg, du er flink!

    Blir kos med ovn, det er så deilig!

    SvarSlett
  7. Så fantastisk flott hus dere har fått dere. Likte veldig godt spisestuen deres. Kjempe fin var den.

    Veldig fint med sjarmerende ting man arver.

    Gleder meg til å se resten av huset!

    Ha en fin uke!

    klem

    SvarSlett
  8. Takk for hyggelig hilsen. Så flott det var her hso deg. Nyt sommeren videre!

    SvarSlett
  9. Kan stemme det:) husker ikke hva den heter, men det er en slik modulsofa ja..
    Jeg er litt lei av stoffet da, hehe,..mest fordi det er blitt så slitt.
    Men det spørs om jeg klarer trekke den om. Den er jo evig stor, hehe.. Maaaange puter:)

    SvarSlett
  10. Bare en ting å si: Fantastisk fint!

    Kjenner jeg blir ganske så misunnelig på deg!

    Gikk akkurat opp et lys for meg i dag da jeg kikket lenger ned på bloggen din og så alle glassene du kjøpte på H&C åpningen. Tror det var dine glass jeg skulle til å forsyne meg av mens du sto i kø, du hadde så stor stabel at jeg trodde de de stod til salgs! Sorry, sorry!

    Kos deg i det nye huset ditt!

    linda

    SvarSlett
  11. Tusen takk for gratulasjon:D:D:D

    Nå skal vi bare kose oss på ferie:) Apekatter på verandaen i går:D

    Dere har fått det så nydelig! Alt er jo helt perfekt! Nydelig vitrineskap! Vet du om de har mindre versjoner også? Vi skal kanskje kjøpe et til leiligheten:)

    SvarSlett
  12. Du har det så utrolig vakkert! Finner masse inspirasjon til vi skal sette igang med husbyggingen :) Likte liftgardinene utrolig godt, kan jeg spørre hvor du har kjøpt dem?

    SvarSlett
  13. Hei Anonym! Takk for hyggelig kommentar:-) Liftgardinene har jeg kjøpt hos www.boligfryd.no og www.creme.no

    Masse lykke til med byggingen!!

    SvarSlett