onsdag 11. august 2010

UTSIDEN

Da var huset omsider malt, og jeg viser dere flere bilder fra utsiden.






Enkel perlestaff kledning. Pene profilerte endebord og magebelte.


Gjenstår fortsatt litt småplukk her og der, men dog;-) Mønekryss blandt annet, det skal males før det henges opp, så endelig fasadebilder med mønekryss får dere heller se siden. Vi har fått masse malehjelp av min snille familie, og alikevel har det tatt oss en hel måned å gjøre oss ferdig. Puh... 150 ltr maling gikk det med! 150 LTR!!!
Unødvendig å si at vi er bittelitt lei av å male nå?;-) Håper for all del at reklamen holder det den lover, og at det er 12 år til neste gang...Synes jeg hører mannen; "Det var da voldsomt til mas da!!??"Ho hO!







Utelamper fra Norlys.



Vi har valgt å bruke Jotun Optimal i farge hvit. Takstein fra Skarpnes i farge Rød Antikk.



















Vinduer er fra lokal produsent, Hisøy Trevare. Pyntelisten over vinduene er fra EKS.


Ytterdørene, vinduene og lampene er kremfarget, og ikke helt hvite som veggmalingen. Lurte derfor på om jeg skulle male ytterdøren i en annen farge, men synes i grunnen det ble harmonisk og pent med hvitt og creme sammen. Kanskje noen kremfargede klatreroser oppetter veggen etterhvert...*notere*? Viktig med planer;-)







Inngangsiden
Mangler litt maling her fortsatt gitt;-)



Planen er å legge skifer på platået foran inngangsdøren, men det får bli neste års prosjekt..



Rekkverket rundt inngangspartiet



Ytterdører fra Gilje.


Dørvrider og ringeklokke fra R-Bergersen. Jeg synes det er penest når dørvrider matcher låsesylinderen i fargen. Derfor falt valget på denne i krom matt. Ringeklokken er veldig enkel, men matcher dørvrideren, og da er jeg fornøyd;-)











Hvite takrenner i aluminium fra Grøvik Verk.


Uttak til sentralstøvsugeren er plassert ved vedboden, sammen med stikkontakt. Vannkran plassert rett ved siden av. Da er det enkelt å freshe opp bilen både innvendig og utvendig uten å måtte flytte bilen underveis. Lenge leve latskapen;-)







Neste år er det hage for alle penga (jada, rent bokstavelig også), og jeg kjenner at prestasjonsangsten kommer smygende! Mulig jeg må kjøpe meg noen hagebøker til høstkosen.. Noen gode tips til kjekke hagebøker dere?


Vi har allerede hatt 2 uker ferie og er inne i den 3 og siste nå. Aaahhhh... deilig!! Håper dere koser dere, og har fiiint sommervær!

13 kommentarer:

  1. For et flott hus dere har !!!!
    Tenker dere er glade dere er ferdige med å male ja, litt av en jobb !!
    Likte godt alle de flotte detaljene, pyntelistene.. OG døren.. Lekker og jeg syntes det var flott med creme mot alt det hvite :))
    Så flinke dere er !!! Detaljer som vannkran og alt det andre gjør susen og det er sånn mange angrer på siden at de ikke fikk gjort med en gang ;)
    Skulle tro dere hadde bygd hus flere ganger ;)

    Klem, Kari

    SvarSlett
  2. Utrolig lekkert hus!! Blir spennende å se mer.

    Det finnes jo mange flotte hagebloggere med masse inspirasjon når det gjelder hage.
    Har mange hagebøker selv, men liker best de som er mange bilder i. Blir ofte litt mye tekst og latinske navn.

    SvarSlett
  3. Heisann:) Litt av en jobb dere har gjennomført. Et nydelig hus med masse flotte detaljer. Vi malte også vårt hus helt hvitt og har latt dør og vinduer ha den litt mer cremete fargen. Dette var ikke noe jeg planla sånn...men det ble sånn...og jeg fant ut at det var helt greit:)Jeg var rett og slett ikk klar over fargeforskjellen;)

    Med hus så følger det alltid med masse prosjekter...egentlig ganske koselig så lenge en ikke lar seg stresse av det. Når det gjelder hage så finnes det utrolig masse fine blogger med mye inspirasjon. Jeg har ikke vært innom bloggen din før men kommer gjerne tilbake. Legger meg som følger:)

    SvarSlett
  4. Hei :)
    For en nydelig blogg du har! Har vært her en god stund nå å lest i bloggen din :)
    Kjempefint hus dere har!
    Har lagt meg til som følger, så jeg finner deg igjen :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  5. NYDELIG det ble utvendig:D Kan godt skjønne du er lei av å male ja! Det er grusomt;) hehe.

    Lykke til med hagepanlegging:D Jeg har absolutt ingen tips, dessverre;)

    SvarSlett
  6. Så flott det ble. Dere har virkelig stått på ja... Nyt resten av sommeren nå og planlegg hagen

    klem

    SvarSlett
  7. Utrolig flott og delikat blogg du har. La meg til som følger, for her må jeg følge med videre;).

    En flott og inspirerende hageblogg: http://moseplassen.com/

    Ha en fott kveld. Klem fra Marilinn

    SvarSlett
  8. Så fantastisk flott!!!

    Håper du har lyst til å bli med på bloggtreff på sørlandet? Titt innom bloggen min :)

    klem C

    SvarSlett
  9. Wow! Det är ett riktigt drömhus ni har skapat er! Så flott!
    Ja, jag hoppas att vi får se dig på vår bloggtreff i september. Hade varit skoj att samla så många som möjligt. Kram Joy

    SvarSlett
  10. Så LEKKERT huset har blitt!!! Liker alt jeg. :)

    Tusen takk for gode råd om dørvrideren. Det skal jeg passe på å sjekke.

    Er fremdeles veldig usikker på kjøkkenfrontene. Etter at du nevnte vitrinedørene (noe jeg ikke hadde tenkt på) så er jeg enda mer usikker. Lidingö-vitrinedørene er jo aller finest, det er det ingen tvil om! Men så liker jeg at de andre dørene er såpass enkle i "profilen". Jeg syns det ser ut som Ramsjö er litt gulere enn Lidingö på bildene også, og det er jo heller ikke så positivt syns jeg. Skulle vært på Ikea og sett, men vi ringte i dag, og de får ikke de nye kjøkkenfrontene i butikkene før senere i høst. Og det er jo litt sent for oss.

    Ble langt dette her. Men takk for gode observasjoner som sagt. Det setter jeg stor pris på! :) Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  11. Så fin blogg du har, og så flott hus dere får:)
    Jeg er hagegal, og simpelthen elsker bøkene til Claus dalby, mange flotte bilder, samt nyttig tekst. Og klematis boken til Flemming Hansen er også meget nyttig. Goode bøker:) Også ser jeg du har fått tips om moseplassen, jeg henger meg på den anbefalingen:) Lykke til.

    SvarSlett
  12. Hei:)
    Kan jeg spørre hvor du har kjøpt di super pene listene du har over vinduet? :)

    Mvh
    Veronica

    SvarSlett
  13. Hei Veronica. De er kjøpt hos EKS:-) Mye fint hos dem!

    SvarSlett