lørdag 3. juli 2010

BILDEREDIGERING

Det er bare å innrømme det først som sist, hverken jeg eller mitt lille kompaktkamera fra Sony tar bilder det er noe særlig svung over;-) Derfor bestemte jeg meg for å laste ned Picasa i går kveld. Dette skjønte til og med jeg! Og selv om jeg er veeldig fersk og amatør de luxe, så var det jammen morro! Dette tror jeg blir redningen for meg og mine bilder fremover. Ja, frem til jeg får tatt det fotokurset og kjøpt det veldig fancy speilreflekskameraet såklart.. Når jeg tenker meg om så trenger jeg nok bilderedigering da også... *knis*.


FØR:


ETTER:


Det er vel bare meg som ikke bruker Picasa allerede, så dette innlegget har sansynligvis minimal opplysningsverdi... Men; "I'm in ladies!" :-)

Avslutter med et bilde av de vakre pionene jeg fikk av kjæresten til bryllupsdagen vår i mai, Picasa redigert;-)


4 kommentarer:

  1. Jeg må si at Picasa har jeg knapt hørt om - Photoshop derimot er mer mitt bord :) Flotte peoner var det i hvertfall!!

    SvarSlett
  2. Eg redigerer først og fremst på Windows Live Fotogalleri. Og så brukar eg Picasa når eg skal framkalle for der kan eg redigere, lage album og sende albumet til framkalling. Eg bruakr også PhotoScape som er fin til fotomontasje blant anna.

    Kompaktkamera er greit på sommaren, men på vinteren synest eg det er vanskeleg å få fine bileter med det vesle lyset vi har.

    SvarSlett
  3. Hej, först måste jag få säga att du har fått det såååå fint i huset! - Helt i min smak...
    När det gäller bilder så bruker jag mest speilreflekskamera pga att de blir så mycket bättre bilder och senanvänder mig ganska mycket av picnik när jag ska redigera bilderna, det är gratis och superlätt att använda.

    Stor kram till dig!
    Joy

    SvarSlett
  4. Utrolig stor forskjell det gjorde, tror jeg og må laste ned det der, jeg..! :-) Ja, det er jammen godt vi har den hagen, for ellers er det arbeid så langt øyet kan se her og, både ute og inne.. :-) Ha en fin dag! Klem

    SvarSlett