søndag 11. juli 2010

MALING

Det er maling av fasaden som har stått i fokus i Lakka-heimen de siste ukene. Strøk på strøk, liter på liter... Puh! Jammen er det mye arbeid! Og ikke så rent ufarlig heller skulle det vise seg... Etter et ufrivillig møte med bakken er guttene våre tilbake fra sykestuen, nesten like hele. Vi takker høyere makter for at det tross alt gikk bra! Det er det værste som finnes, når telefonen ringer og vedkommende i andre enden starter setningen med; "Ikke bli redd, men....". Huff, jeg blir kvalm av tanken!

Huset blir heldigvis feiende flott i hvit drakt, og dere får en pre-view av inngangspartiet i kveld;

Lurte på å male " Anno 2010" over inngangsdøren... Picasa har hjulpet meg her;-) Hva synes dere..?

Viser dere flere fasadebilder når huset er ferdigmalt! Engang i løpet av sommerferien tenker jeg. Vi ofrer nemlig ikke flere lemmer for denne jobben;-)


Vi hadde hyggelig besøk av fremtidige husbyggere i ettermiddag, og de hadde med seg denne herligheten.




Tusen takk, og lykke til med husplanleggingen V & P!

12 kommentarer:

  1. Ååå:) Så fint det var! Likte den skriften kjempe bra!:)

    SvarSlett
  2. Nydelig inngangsparti dere har!!! :-) Det males her og, trappa til loftet, og veggen og rekkverket.. Nok å gjøre! ;-) Ha en fin dag! Klem

    SvarSlett
  3. Det har stoppa litt opp med oss, men håpar å verte like flinke som dokke. Veit ikkje om eg ville ha 2010 akkurat der, kanskje i fronten på inngangspartiet? Eg tenkte å ha 2010 i mønet ved inngangspartiet. Skal ha utskjæringar og lage 2010 i tre. Er visjonen iallefall :-) Dokke er flink, pass godt på!

    SvarSlett
  4. Hei :))

    Åååååå så lekkert!!! Nydelig og enkelt med dem krukkene og blomstene ♥ Og jeg hadde ikke stussa på den skriften!!! Det var virkelig flott!!

    Ha en fin sommer :))

    Klem klem :))

    SvarSlett
  5. Det blir kjempe flott! Kjempefint med anno syntes jeg:D

    Ha en fortsatt fin sommer:)

    SvarSlett
  6. Gjør som Picasa! Det var kjempe kuult!!!

    Nydelig hjem. Herlig dør og fantastisk gammelt og godt med vinduer over døren!

    Liv takker for titten ;O)

    SvarSlett
  7. Tusen takk for det - formen er så mye bedre at det nesten var en fryd å stå opp i morges, de fleste av de syv kiloene har holdt seg vekke til og med så jeg er fornøyd så langt (hihih) - nå venter late sommeruker på kontoret før høsten setter inn.....

    SvarSlett
  8. Kjempe fint!! Synes så absolutt at anno 2010 passer til huset deres :) Det blir nok en fin detalj.
    Godt å høre at det gikk bra med guttene - utrolig skummel med sånne ulykker.

    Ha en fin uke!
    Klem fra Christine

    SvarSlett
  9. For et lekkert inngangsparti! Dere er sååå heldige som har dobbeldør. Det er utrolig flott! Vi har dessverre ikke plass til det.

    Jeg stemmer for "Anno 2010" Passer utrolig bra!

    Ønsker deg en fin uke.
    klem C

    SvarSlett
  10. Hei igjen!

    Tusen tusen takk for kjempe gode innspill ang veranda. Det var til kjempe stor hjelp for oss og vi er nå overbevist om at veranda er det rette :)

    Ønsker deg en fin torsdag og påfølgende helg.

    klem C

    SvarSlett
  11. Hei!
    Må sterte med å si tusen takk for hyggelig hilsen hos meg i forbindelse med bryllupet! :)
    Og så kjekt at du tittet innom meg, sånn at jeg kunne finne bloggen din! :) Har scrollet meg nedover her nå, og såååå lekkert et hus a gitt! Jeg legger meg til som følger jeg, for hit vil jeg gjerne titte innom igjen! :)
    God sommer!
    Klem Anette

    SvarSlett
  12. Hei, kjempeflott hus!
    Vi bygger sveitserhus i ullensaker og skal nå velge trapp. Så det lille bilde av trappa deres og syntes den var veldig fin.
    Hvor kan vi få tak i en slik, og hva er typenavnet på trappen?

    SvarSlett