fredag 4. februar 2011

ET TIPS SOM SUUUGER!!

I mangel av noe nytt å vise eller skrive om, er det nettopp det dere skal få av meg i dag. Et tips som suger skikkelig!! Jeg snakker naturligvis om støvsuging, et aldri så lite husmortips med andre ord;-)

12 meter med sentralstøvesugerslange kan noen ganger være pittelitt tiltak å dra frem bare for å kvitte seg med litt brødsmuler på kjøkkengulvet eller irriterende lange hår på de hvite baderomsflisene....Veldig kjekt til helgevasken, men aaltfor tungvint til daglig. Og ja, jeg snakker av erfaring;-)

Løsningen ble for oss to tilleggsdingsebomser som gjør det enkelt å fjerne rusk og rask sånn nesten i forbifarten.



I give you; dingseboms numero uno:

Feiebrett i kjøkkensokkelen



Ikke et vanlig feiebrett altså, men nærmest en brevsprekk med tilhørende fotspake som kobles til sentralstøvsugeren.


Alt du trenger av "tilleggsutstyr" er en alminnelig feiekost.


Børst snavset bort til sprekken, skyv fotspaken over, og voila! Alle smuler, og eventuelle kaniner på avveie forsvinner som dugg for solen;-)


Eneste minuset er alle decibelene denne lille saken klarer å lire fra seg... Den bråker MYE, og kan derfor kun anbefales på dagtid og til mennesker med godt hjerte;-) Tror de aller fleste sentralstøvesugerleverandører fører en variant av denne, men til opplysning så kommer vår fra FOMA.

Dingseboms numero dos:

Håndholdt trådløs støvesuger
Ergorapido Plus 2 i 1 (for å være pinlig nøyaktig)



Denne er jeg blitt veldig glad i! Den suger utrolig godt, og er superpraktisk! Lithiumbatteri gjør at den suger like godt hele tiden, ikke dårligere og dårligere som hos andre tilsvarende (noe jeg synes er såå irriterende).



God batteritid, praktisk ladestasjon og med leddet hode som gjør det enkelt å komme til nesten overalt. OG; du kan enkelt løsne den lille håndstøvesugeren og bruke denne alene. Rene kinderegget med andre ord *ler*...



Skulle tro jeg var sponset av Electrolux *humre*, men det er jeg altså ikke. Bare veldig fornøyd, og gode tips deler jeg gladelig og helt gratis med dere;-)

Så hvis det er flere enn meg som slår et slag for latskapen, og er lei av å kjempe med selveste Anaconda sånn til daglig, så kan jeg altså trygt og varmt anbefale overnevnte produkter.

Og med ukens husmortips trygt avlevert ønsker jeg dere alle en strålende og snavsfri helg;-)

So long!

7 kommentarer:

  1. Jaaaaa helt enig! Elektroluxen er en sikker vinner! Kjøpte den i etterjulsgave jeg og, og er stoooorfornøyd! Suger som en helt! Vi skal definitivt ha sokkel suger når vi nå skal bygge og kosten står klar til å koste alle irritasjonsmoment av veien:-) Ja det er godt det finnes praktiske ting:-) Ha en fin helg! Klem fra meg:-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tips!
    Kjekt for oss som snart starter husbygging:)
    Har faktisk vurdert et slikt "sluk" i innredningen, men vært usikker på om det er noe. Så nå vet jeg det:)

    God helg!

    Klem fra Margit

    SvarSlett
  3. Signerer på det med den sokkelløsningen! Vi har fått montert en slik i hallen også, utrolig praktisk til alt rusk og rask som blir dratt med inn. God helg!

    SvarSlett
  4. Kunne godt hatt en sånn på kjøkkengulvet her, ja - genialt når smulene flyr rundt her om morran når fem stk spiser frokost mens de flyr fram og tilbake mellom benk, bord og kjøleskap..
    Ønsker deg ei strålende uke!
    Klem

    SvarSlett
  5. Fint å høre at du liker den. Vi har montert en i kjøkkenet og en i ganga:) Holder på å bygge nå, og var litt i tivl om dette var no vits i :)

    SvarSlett
  6. Jeg hadde sentralstøvsuger i mitt tidligere hus, men bestemte meg for å IKKE ha dette igjen da vi nylig bygget nytt hus. Den lange slangen som måtte dras hit og dit for noen små hybelkaniner eller smuler - det ble en mye større jobb enn det det behøvte å være. Og for et ork det var å pakke legge slangen fint på plass igjen etterpå...
    Nå har jeg en supergod testvinner fra Electrolux, samt en Bosch 2in1 ministøvsuger som står på kjøkkenet. Veldig lett å dra frem den ene eller andre støvsugeren, og veldig lett å sette på plass;-)

    Hvordan går det med innredning av barnerommet forresten? Gleder meg masse til å se hvordan den lille prinsen får det etterhvert:-)

    SvarSlett
  7. Hei :)

    Kor dere har kjøpt babyutstyr da? :) Og evt ka? Er litt langt å reise for oss, men har vurdert det :) Men så er det litt ekstra stress no når formen ikkje er bra, og vi stresser for å få huset "klart" til babyen kjem :) I dag har dei jobba med taket. hehe :)

    Sikkert smart med sentralstøvsuger, men eg kjenner litt på det der, at det kan bli litt voldsomt med så lang slange og styr. Trur kanskje det enklaste blir ein liten støvsuger :) men har ikkje bestemt oss heilt enda.. :) Må tenke litt til :)

    Håper du har det fint! God helg :)

    Godklem

    SvarSlett